środa, 18 sierpnia 2010

Kurczak w czubricy

Kolejny wpis kulinarny.. Od jakiegoś czasu fascynuje mnie kuchnia wschodnia (nie aż tak dalekowschodnia, raczej rosyjska) i bałkańska. Akurat ten przepis to moja wariacja na temat użycia bułgarskiej przyprawy - czubricy. Jest banalnie prosty i nawet jeśli szczyt twoich osiągnięć kulinarnych to jajecznica, dasz radę.




Bierzemy filet z kurczaka (tyle ile zjesz..), czyścimy, przemywamy i kroimy w kostkę. Posypujemy odrobiną soli i pieprzu i dość sporą ilością czubricy (ja dalem czerwonej). Całość wymieszamy. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni, a kurczaka wkładamy w rękaw do pieczenia. Można odrobinę polać oliwą, ale nie jest to konieczne. Kiedy piekarnik jest rozgrzany wkładamy na 25 minut (może być 30 jeśli lubisz bardziej chrupiące mięso). Jak widać na zdjęciu zjadłem z ziemniakami i zasmażaną kapustą. Smak takiego kurczaka jest zdecydowanie inny niż z typowymi przyprawami do kurczaka jakie znajdziesz w sklepach, warto spróbować. Czubricę kupisz bez problemu na Allegro.

Wybaczcie słabą jakość zdjęcia, ale byłem już głodny i nie chciało mi się za bardzo kombinować:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz