niedziela, 7 sierpnia 2011

Atramenty Pelikana

W mojej kolekcji znajduje się 6 kolorów atramentów Pelikana: niebieski (2 opakowania, stare i nowe), turkusowy, fioletowy, czerwony, zielony i czarny. Znalazły się u mnie w sumie przypadkiem, żona przyniosła mi je z pracy po jakichś porządkach, bo nikt ich tam już nie używał (wcześniej kupiłem sobie jeden niebieski w nowym opakowaniu). W niektórych buteleczkach brakuje juz po 3/4 objętości, ale nie w tych które używam najczęściej. Najbardziej "używalne" są niebieski i czarny, zawsze mam też pióro napełnione fioletowym. Jakościowo bardzo dobre, lepsze niż Hero, jednak do niektórych chińskich piór mogą być za gęste.

Tak to się prezentuje:







Poza czerwonym te odcienie są trochę ciemniejsze, czerwony jest właściwie ciemnopomarańczowy.

Wersja zeskanowana (dla porównania):



W kolejności: turkusowy, niebieski, fioletowy, czerwony, zielony, czarny.

Próbka pisma z aparatu i ze skanu... Tekst przykładowy pochodzi z Wikipedii.







To co widać na skanie pokrywa się właściwie z prawdziwymi odcieniami. Turkusowy jest wprawdzie bardzo ładny, ale czytanie dłuższych tekstów pisanych tym kolorem jest uciążliwe.







A tu dla odmiany czerwony wyszedł bardziej poprawnie na zdjęciu, a fioletowy na skanie..







Tutaj widać też pięknie rozrzut w Herb'ach 330, zielony tekst pisany bardzo suchą stalówką, czarny tekst pisany mokrzejszą.

W sumie został mi do pokazania już tylko Parker Blue-Black...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz